Alfa Romeo MiToΟι τιμές των νέων εκδόσεων ξεκινούν από 17.000 ευρώ για τον 1,4 TB - 120 ΗΡ και από 17.600 ευρώ για τον 1,3 JTD. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας παραμένει ακριβώς ίδιος με τις αντίστοιχες εκδόσεις των 155 ΗΡ, που είναι οι Progression και Distinctive. Και οι δύο κινητήρες είναι άμεσα διαθέσιμοι στην ελληνική αγορά.
Με τη MiTo, η Alfa Romeo θέλει να προσφέρει στους Αλφίστι το πιο σπορ μικρό αυτοκίνητο. Ένα μοντέρνο και καινοτόμο αυτοκίνητο, ένα όνομα που αποπνέει ιστορία. Το όνομα MiTo επελέγη από την Alfa Romeo για την ικανότητά του να τονίσει το δεσμό ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον της ιστορικής φίρμας: ανάμεσα στο Μιλάνο, την πόλη του ντιζάιν που ανέλαβε και τη σχεδίαση, και το Τορίνο που έχει αναλάβει την κατασκευή της MiTo.
Η Alfa βασίζεται στις ρίζες της για να πάει στο μέλλον
Η επική ιστορία της Alfa Romeo έχει γράψει μερικές από τις χρυσές σελίδες της αυτοκίνησης. Το χρυσό αυτό παρελθόν της Alfa Romeo δεν αφορά μέταλλο και κατασκευές, αλλά πολύ περισσότερα. Είναι η ανθρώπινη υπόσχεση, το πάθος, η υπεροχή. Οι Αλφίστι έχουν κάθε λόγο να πανηγυρίζουν.
Alfa Romeo MiTo
Η Alfa Romeo MiTo που θα παρουσιαστεί σε όλες τις μεγάλες αγορές έως τα μέσα Ιουλίου, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα της εταιρείας, όσον αφορά στο στιλ της, την ιστορική και τεχνολογική ταυτότητά της: για έναν αιώνα περίπου, η Alfa Romeo ήταν ένα αδιαμφισβήτητο σύμβολο στους τομείς της σχεδίασης, του ιταλικού στιλ και της μηχανολογικής υπεροχής.
Αυτές, με λίγα λόγια, είναι και οι αρετές του 'sportiest mini'. Της Alfa Romeo MiTo.
Σπορ και συμπαγές με ιταλικό στιλ
Η MiTo είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Alfa Romeo μετά την 8C Competizione, από την οποία δανείζεται μερικά χαρακτηριστικά: το σχήμα στα πλαϊνά παράθυρα, στον εμπρός προφυλακτήρα, στα εμπρός φώτα και στα πίσω LED φώτα. Η σχεδιαστική προσέγγιση των εμπρός και πίσω φωτιστικών τονίζει τη σπορτίφ ταυτότητα και την επιθετική όψη του αυτοκινήτου. Το υψηλής κομψότητας ταμπλό και τα καθίσματα στο εσωτερικό της Alfa Romeo MiTo, που είναι ταυτόχρονα φιλόξενο αλλά και σπορ, αντιπροσωπεύουν την υψηλή έκφραση του ιταλικού στιλ και τα κορυφαία υλικά συνοδεύονται από εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια.
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου κολακεύουν το συμπαγές και δυναμικό σχήμα και ταιριάζουν όμορφα με το "downsizing", που κυριαρχεί στο σημερινό ντιζάιν. Διότι φυσικά αυτή η επιλογή δεν αφορά μόνο τους κινητήρες, αλλά και τα βάρη και τις διαστάσεις. Στην πραγματικότητα downsizing σημαίνει αύξηση της ενεργειακής ικανότητας των κινητήρων, μείωση των επιπέδων CO2 και απλοποίηση της οδήγησης και του παρκαρίσματος σε αστικές συνθήκες. Αλλά, φυσικά, αυτή η νέα κατασκευαστική προσέγγιση δε μειώνει τη σπορτίφ ταυτότητα.
Το συμπαγές σχήμα και η χρησιμοποίηση κορυφαίων υλικών προσδίδει στο μοντέλο εξαιρετικά υψηλή ακαμψία (101.200 daNm/rad). Οι αναλογίες εξάλλου του αυτοκινήτου δεν αφήνουν καμία εκκρεμότητα σχετικά με την απόλυτα σπορ ταυτότητά του –είναι 4,06 μέτρα σε μήκος, 1,44 μέτρα σε ύψος και 1,72 μέτρα σε πλάτος– χωρίς ταυτόχρονα να δημιουργούν την παραμικρή παραχώρηση στην οδηγική άνεση. Αλλά και οι εξαιρετικοί εσωτερικοί χώροι υπόσχονται κορυφαία άνεση σε οδηγό και επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών του νέου μοντέλου της Alfa Romeo εντυπωσιάζει με το τετραγωνισμένο του σχήμα και προσφέρει χωρητικότητα 270 λίτρων.
Η Alfa Romeo MiTo είναι αναμφίβολα ένα δυνατό, συμπαγές αυτοκίνητο που κυριαρχεί στο δρόμο και διαθέτει μια δική του εμφαντική προσωπικότητα. Διαθέτει δε ένα κορυφαίο αποτέλεσμα στην αεροδυναμική του φόρμα (Cd 0,29), που μαζί με το μεγαλύτερο μετατρόχιο της κατηγορίας (1483mm) εξασφαλίζει κορυφαία πρόσφυση στο δρόμο.
Επιδόσεις και τεχνολογία για απολαυστική και ασφαλή οδήγηση
Στιλ, ντιζάιν, και πολλά άλλα ακόμη: οι επιδόσεις και η τεχνολογία πρέπει πάντοτε να βρίσκονται στην κορυφαία τους εφαρμογή σε μια Alfa Romeo. Ξεκάθαρα και ξέχωρα από οτιδήποτε άλλο, μια Alfa Romeo χαρακτηρίζεται πάντα από την αίσθηση που σου δίνει πίσω από το τιμόνι κι ένα από τα σλόγκαν της μάρκας είναι ‘κίνηση και ευελιξία’. Και η Alfa MiTo δεν αποτελεί εξαίρεση: διαθέτει κορυφαία αίσθηση ελέγχου και οδηγικής ευχαρίστησης.
Βέβαια η οδηγική ευχαρίστηση και η ασφάλεια είναι ό,τι περιμένει κανείς από μια Alfa Romeo, και η MiTo προσφέρει ένα σύστημα αναρτήσεων που συμβάλλει στην ευχαρίστηση του οδηγού της. Η επιλεγμένη διάταξη έχει δοκιμαστεί και χρησιμοποιηθεί με εξαίρετη επιτυχία και σε άλλα μοντέλα του γκρουπ και περιλαμβάνει γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ρυθμισμένα ώστε να προσφέρουν και να εξασφαλίζουν κορυφαία πρόσφυση, τυπική για μια Alfa Romeo. Παράλληλα χρησιμοποιούνται αμορτισέρ ανάδρασης με δεύτερα, εσωτερικά ελατήρια coilover που περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές, αυξάνουν τη γραμμικότητα και αυξάνουν την ακρίβεια του πολύ άμεσου συστήματος διεύθυνσης (λόγος: 12.9:1). Με αυτή την τεχνολογία το εσωτερικό ελατήριο περιορίζει μόνο την έκταση του αμορτισέρ και όχι τη συμπίεση. Έτσι δεν επηρεάζεται η άνεση στη νορμάλ οδήγηση, ενώ αντίθετα στη σπορ οδήγηση οι μειωμένες κλίσεις αυξάνουν την ακρίβεια των ελιγμών. Ένα πρόσθετο όφελος είναι η ασύμμετρη λειτουργία της ανάρτησης στις στροφές, καθώς δεν επηρεάζεται η λειτουργία της ανάρτησης στους εξωτερικούς τροχούς, οι οποίοι πατούν γερά στο οδόστρωμα προσφέροντας πρόσφυση, σε αντίθεση με την ανάρτηση των εσωτερικών, στις οποίες επεμβαίνει το δεύτερο ελατήριο, περιορίζοντας την έκταση της ανάρτησης και χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους για μεγαλύτερη σταθερότητα.
Τo σύστημα πέδησης αποτελείται σε όλες τις εκδόσεις από τέσσερα δισκόφρενα. Ειδικά στην έκδοση 1.4Τ 155 hp εμπρός υπάρχουν τετραπίστονες δαγκάνες brembo με δίσκους 305 mm. Τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά: 34 μόλις μέτρα χρειάζονται για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο από 100 έως 0 χλμ./ώρα. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και το σύστημα CBC (Corner Braking Control) το οποίο στις στροφές κατανέμει ξεχωριστά τη δύναμη πέδησης στον κάθε τροχό (δεξιά-αριστερά και εμπρός–πίσω), ώστε να περιορίσει την πιθανότητα υποστροφής ή υπερστροφής, επιτρέποντας έτσι αποτελεσματικότερο φρενάρισμα μέσα στη στροφή, άρα μεγαλύτερη ταχύτητα εισόδου.
Αυτά τα χαρακτηριστικά συμπληρώνονται ιδανικά από τα τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα. Ξεκινώντας από το ολοκαίνουργιο σύστημα ‘Alfa D.N.A.’, η συμπαγής Alfa Romeo προσφέρει χαρακτηριστικά πρωτόγνωρα για την κατηγορία. To D.N.A προσφέρει τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο για να καλύψουν το στιλ οδήγησης που προτιμάει ο κάθε οδηγός της MiTo: Σπορ (Dynamic), Κανονικό (Normal), κορυφαία ασφάλεια στις πιο δύσκολες συνθήκες πρόσφυσης (All weather).
Αναλόγως του επιλεγμένου προγράμματος αλλάζουν οι ρυθμίσεις:
• του κινητήρα (απόκριση, μέγιστη ροπή και λειτουργία Overboost)
• των φρένων
• του VDC & ASR (λιγότερο ή περισσότερο επεμβατικό)
• του Electronic Q2 (ενεργοποιείται στα Dynamic & All Weather)
• του συστήματος διεύθυνσης DST (λιγότερη υποβοήθηση στο Dynamic με περισσότερη αίσθηση)
• της ανάρτησης (όταν υπάρχει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση)
• του κιβωτίου μετάδοσης (όταν υπάρχει το DDCT-Dual Dry Clutch Transmission)
• του πίνακα οργάνων (στο Dynamic δείχνει την πίεση του Turbo)
Ο επιλογέας των τριών προγραμμάτων είναι τοποθετημένος σε ένα πολύ εργονομικό σημείο –μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων– και δίνει τη δυνατότητα να επιλεγεί ένα από τα τρία προγράμματα με μια απλή κίνηση (η επιλογή γίνεται διακριτή από το φωτισμό της ειδικής λυχνίας και επίσης από ένα μήνυμα στον πίνακα οργάνων).
Άλλη μια καινοτομία που χρησιμοποιείται στην Alfa Romeo MiTo είναι το ηλεκτρονικό σύστημα Q2 που με χρήση του συστήματος πέδησης προσομοιώνει την λειτουργία ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, μοιράζοντας τη ροπή ανάμεσα στους δύο κινητήριους τροχούς αναλόγως των συνθηκών. Για παράδειγμα, σε μία στροφή ο εξωτερικός τροχός παραλαμβάνει περισσότερη ροπή, διατηρώντας την επιθυμητή τροχιά και επιτυγχάνοντας πλευρική επιτάχυνση 1g αντί για 0,95g που θα είχε χωρίς το Q2.
Τέλος, η Alfa Romeo MiTo υιοθετεί μια ακόμη κορυφαία ηλεκτρονική εφαρμογή για κορυφαίο έλεγχο: το σύστημα DST (Dynamic Steering Torque) που συμπληρώνει το ηλεκτρικής υποβοήθησης σύστημα διεύθυνσης ως μέρος του συστήματος ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (VDC). Το DST αυξάνει την δύναμη επαναφοράς του τιμονιού αναλόγως των πλευρικών g, προσφέροντας εξαιρετική αίσθηση. Επιπρόσθετα μέσα από την εφαρμογή κατάλληλης δύναμης υποδεικνύει τη σωστή αντίδραση σε περίπτωση υπερστροφής και σε φρενάρισμα σε επιφάνειες με διαφορετικό συντελεστή τριβής.
Δυνατοί και φιλικοί προς το περιβάλλον κινητήρες
Οδηγική ικανοποίηση σημαίνει επίσης να μπορείς να βασιστείς σε ζωντανούς, δυνατούς κι αξιόπιστους κινητήρες. Αυτοί που κινούν την Alfa MiTo είναι μοντέρνοι και απολύτως κορυφαίοι μηχανολογικά σε θέματα τεχνολογίας, επιδόσεων και σεβασμού προς το περιβάλλον. Οι κινητήρες που θα είναι διαθέσιμοι κατά το επίσημο λανσάρισμα του αυτοκινήτου θα είναι ο βενζινοκινητήρας 1.4 Turbo με ισχύ 155 ίππων και ο ντίζελ 1.6 με ισχύ 120 ίππων. Κάθε ένας έχει διαφορετικές αξίες και προτεραιότητες, και όλοι συνεργάζονται ιδανικά με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, που ξεχωρίζει επίσης για την απόδοση και την τεχνολογία του. Η προγραμματισμένη συντήρηση είναι κάθε 30.000 χιλιόμετρα, χωρίς καμία άλλη ενδιάμεση απαίτηση.
Για την ακρίβεια, ο 1.6 JTDM των 120 ίππων είναι ο καλύτερος κινητήρας στην κατηγορία του στους τομείς της ειδικής απόδοσης, της ροπής στις χαμηλές στροφές (320 Nm στις μόλις 1750 στροφές) και των μειωμένων ρύπων (126γρ CO2 / EURO 5). Στην ίδια λογική, ο πιο δυνατός της γκάμας είναι ο βενζινοκινητήρας 1.4 turbo με τους 155 ίππους, ο οποίος προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις για τη χωρητικότητά του (η τελική ταχύτητα είναι 215 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 8,0 δευτερόλεπτα) με παράλληλη μείωση κατά 30% της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 (153 gr) συγκρινόμενος με τους κινητήρες της προηγούμενης γενιάς.
Κι εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι κινητήρες εκτός των παραπάνω προσφέρουν φυσικά και τον χαρακτηριστικό βαθύτονο ήχο της Alfa Romeo.
Τα κιβώτια είναι σε κάθε περίπτωση έξι ταχυτήτων με τριπλό συγχρονιζέ, που απαιτεί 40% λιγότερη δύναμη εμπλοκής σε σχέση με ένα απλό συγχρονιζέ.
Κορυφαία ασφάλεια και οδική συμπεριφορά στην κατηγορία
Η Alfa Romeo MiTo κατασκευάστηκε για να αποσπάσει την κορυφαία βαθμολογία στις δοκιμές Euro NCAP στο μέλλον. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί τις καλύτερες ηλεκτρονικές εφαρμογές για έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς: Vehicle Dynamic Control (δεν απενεργοποιείται) που διαχειρίζεται σημαντικές λειτουργίες, όπως το Hill Holder, το Traction Control, το Assisted Panic Braking, το MSR, το DST (Dynamic Steering Torque), το CBC (Corner Braking Control) καθώς και το Q2 Electronic. Όλα αυτά τα γνωστά συστήματα εγγυώνται τη μέγιστη ασφάλεια και την πρόσφυση του αυτοκινήτου -ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες.
Η Alfa Romeo MiTo προσφέρει επίσης πλήρη παθητική ασφάλεια στον οδηγό και στους επιβάτες του, όπως αποδεικνύουν οι 7 αερόσακοι που είναι στάνταρ (οι δυο πολλαπλών σταδίων), οι ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με προεντατήρες, το σύστημα ενεργών προσκέφαλων S.A.H.R. (Self Aligning Head Restraint) και το σύστημα αντιβύθισης των καθισμάτων. Συνολικά στη MiTo έχουν γίνει πάνω από 500 Crash Test, 100 προσομοιώσεις σε ΗyGE και 200 τεστ σε υποσυστήματα.
Επιπρόσθετα, στο βασικό εξοπλισμό της MiTo συμπεριλαμβάνεται ένα κιτ με 3 αλκοτέστ, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Alfa Romeo να προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, όχι μόνο ενεργητική και παθητική, αλλά και προληπτική!
Στιλ ενός σπορτίφ μίνι
Διαθέσιμη με τρεις πόρτες, η Alfa Romeo MiTo είναι ένα σαφώς σπορ αυτοκίνητο. Το σχήμα του χαρίζει μια έξτρα αίσθηση δυναμισμού. Οι μεγάλοι τροχοί και οι δυνατοί μυς των πίσω φτερών δίνουν έμφαση στην προσωπικότητα του μοντέλου και τονίζουν τις γραμμές που ρέουν ομαλά, για να υπογραμμίσουν το όμορφο σχήμα, το ελκυστικό και χαρακτηριστικό εμπρός μέρος και τα ορθολογιστικά πίσω φώτα, που είναι παράλληλα ένα τεχνολογικό επίτευγμα.
Το εξαιρετικά δυναμικό εμπρός τελείωμα κυριαρχείται σαφώς από την αυθεντική αίσθηση της οικογένειας των Alfa, ενώ είναι εμφανής η «επιθετικότητα» του μοντέλου από το πλάι και η εξαιρετικά υψηλή κομψότητά του. Το πίσω μέρος της Alfa Romeo MiTo χαρακτηρίζεται από τους δυνατούς «ώμους» και τα αγωνιστικών αποχρώσεων φώτα.
Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι διαθέσιμα σε δυο εκδόσεις: η πρώτη περιλαμβάνει φώτα αλογόνου και η δεύτερη (έξτρα) φώτα με ξένον, που προσφέρουν αυξημένη ορατότητα σε όλες τις συνθήκες.
Τα εμπρός φωτιστικά σώματα επίσης προσφέρουν ένα φωτισμό ημέρας με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας (Daytime Running Lights) που ενεργοποιείται αυτόματα όταν αρχίζει να λειτουργεί ο κινητήρας και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Αυτή η λειτουργία καλύπτει τη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία που θα αρχίσει να ισχύει το 2012 . Τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED διαθέτουν λειτουργία “Emergency” ενεργοποιώντας τα Alarm όταν με ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 km/h η επιβράδυνση περάσει τα 7m/sec2.
Σπορ ταυτότητα και στιλ για το εσωτερικό
Όπως συμβαίνει και με το εξωτερικό σχήμα, έτσι και το εσωτερικό της Alfa Romeo MiTo είναι σπορ και έχει το δικό του εκπληκτικό στιλ, όπως όλων των Alfa Romeo. Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί από το σχεδιαστικό κέντρο της Alfa Romeo, έχει σε απόλυτη προτεραιότητα τη σωστή θέση οδήγησης και κάνει τον οδηγό το κέντρο της προσοχής: η εξαιρετική απόσταση μεταξύ των πεντάλ, του καθίσματος, του τιμονιού και του επιλογέα επιτρέπουν την αίσθηση πλήρους ελέγχου, μια τυπική αίσθηση για τα δεδομένα της Alfa Romeo και της οδηγικής ικανοποίησης που προσφέρει.
Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει τα χειριστήρια του κλιματιστικού συστήματος, του ραδιοφώνου, του συστήματος πλοήγησης, τον επιλογέα και το σύστημα Alfa D.N.A. Το κυκλικό αναλογικό ταχύμετρο και το στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων έχουν τέλειο φωτισμό (κόκκινο ή άσπρο, ανάλογα με την έκδοση) εξασφαλίζοντας κορυφαία αναγνωσιμότητα.
Το soft-touch ταμπλό είναι διαθέσιμο σε δύο παραλλαγές ανάλογα με την έκδοση. “Sprint” με κλασική εμφάνιση απομίμησης δέρματος και δύο διαθέσιμα χρώματα (μαύρο & κόκκινο), και “Competizione” με εμφάνιση ανθρακονημάτων σε τρία χρώματα (μαύρο, κόκκινο και μπλε).
Το εσωτερικό του νέου μοντέλου επίσης αντιπροσωπεύει μια τέλεια ισορροπία μεταξύ στιλ και σπορ, με αρκετούς εναλλακτικούς συνδυασμούς χρωμάτων και κορυφαίας ποιότητας υλικά.
Αλλά μεγάλη έμφαση έχει δοθεί και στα εμπρός και πίσω καθίσματα της Alfa Romeo MiTo, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να εξασφαλίζουν κορυφαία άνεση σε κάθε επιβάτη ξεχωριστά. Αυτό έγινε εφικτό με τη στενή συνεργασία με τους κορυφαίους Ιταλούς ειδικούς σε θέματα εργονομίας και φυσιολογίας των σπορ. Για αυξημένη άνεση και απορρόφηση όλων των κραδασμών, τα εμπρός καθίσματα είναι εφοδιασμένα με ένα νέο σύστημα στήριξης της βάσης και της πλάτης.
Η μεγάλη και ανοιγόμενη πανοραμική οροφή κάνει ευχάριστη κάθε διαδρομή με τη MiTo, ενώ για την ηχητική κάλυψη φροντίζει το προηγμένο ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3, δύο κεραίες και διπλό δέκτη που εγγυάται 80% καλύτερη δυνατή λήψη. Προαιρετικά διατίθεται και Hi-Fi της Bose με τετρακάναλο ενισχυτή, ενεργό subwoofer και συνολική ισχύ 690 watt.